Doe activiteiten die geschikt zijn voor de deelnemers

Betrek deelnemers bij alle activiteiten.
Neem deelnemers geen activiteiten uit handen die ze zelf ook kunnen doen.
Gebruik praktische oefeningen.
Zorg ervoor dat deelnemers al hebben geleerd hoe ze de technologie moeten gebruiken, voordat je ze zelfstandig laat omgaan met nieuwe functionaliteiten van de technologie.
Zorg ervoor dat cliënten al gewend zijn aan technologie alvorens hen te vragen meer complexe taken uit te voeren.
Legenda
Autisme
Licht Verstandelijke Beperking
Autisme & LVB
Bronnen

Ayres, K.M., Mechling, L., Sansosti, F.J. (2013). The Use of Mobile Technologies to Assist with Life Skills/Independence of Students with Moderate/Severe Intellectual Disability and/or Autism Spectrum Disorders: Considerations for the Future of School Psychology. Psychology in the Schools 50(3).

Bryen,D.N., Friedman, M. (2007). Cell Phone Use by Adults With Intellectual Disabilities. Intellectual and developmental disabilities 45(1), 1-9.

Francis, P., Balbo, S., Firth, L. (2009). Towards co-design with users who have autism spectrum disorders. Universal Access Inf Soc 8, 23-135. DOI 10.1007/s10209-008-0143-y

Hourcade, J.P., Bullock-Rest, N.E., Hansen, T.E. (2012). Multitouch tablet applications and activities to enhance the social skills of children with autism spectrum disorders.  Personal and ubiquitous Computing 16(2), 157-168.

Kranenborg, K., Cremers, A.H.M., Paulissen, R.T, van den Berg, H., Tak, S. van Gameren-Oosterom, H.B.M., Schoonhoven, B.H.A. & Prins, M.J. (2013). Ontwerpen van gebruikersinterfaces voor cognitieve diversiteit: Toegang tot audiovisuele content voor gebruikers met een verstandelijke beperking. TNO rapport TNO 2013 R11341.

Rodgers, J. (1999). Trying to Get it Right: Undertaking Research Involving People with Learning Difficulties. Disability & Society 14(4), 421-433, DOI:10.1080/09687599926046

Stmadová, I., Cumming, T.M., Knox, M., Parmenter,T (2013). Building an Inclusive Research Team: The Importance of Team Building and Skills training. Journal of Applied Research in Intellectual Disabilities 27,13-22.